2008. október 26., vasárnap

Aramazd – Armenian Journal of Near Eastern Studies (AJNES)

Őszintén szólva, amikor rábukkantam erre a folyóiratra, nem fűztem hozzá nagy reményeket, szép-szép, hogy Örményországban is foglalkoznak ókori Kelettel, de hát… Azután ahogy nézem a tartalomjegyzéket, egyre nagyobb nevek bukkantak elő: egészen izgalmas cikkek jelentek meg benne, nem akárkiktől (pl. Salvini, Seidl, Stronach). Tényleg érdemes belelapozni – már csak az a kérdés, hogy hol lehet: a Stabi most rendelte meg, remélem addig megjön, míg itt vagyok Münchenben. Sajnos a kaukázusi postával van személyes tapasztalatom és az nem volt épp pozitív. Ha viszont valaki Leidenben jár, a csodálatos NINO-ban megvan. Addig is álljon itt a 2 (2007) kötet tartalma:

MARIYA IVANOVA: The Chronology of the "Maikop culture" in the North Caucasus: Changing Perspectives, 7-39
MEHMET IŞIKLIA: Collection of Kura-Araxes Pottery from Kars Museum, 40-51
JOHN CHERRY, STURT MANNING, SUSAN ALCOCK, ARMEN TONIKYAN, MKRTICH ZARDARYAN: Radiocarbon Dates for the Second and First Millennia B.C. from Southern Armenia: Preliminary Results from the Vorotan Project (2005-2006), 52-71
IRENA KALANTARYAN: The Principal Forms and Characteristics of Burial Constructions in Early Bronze Age Armenia, 72-84
JAAN PUHVEL: Reed and Arrow in Anatolia and Beyond, 85-87
HRACH MARTIROSYAN: Mediterranean-Pontic substratum words in Armenian, 88-123
ANNE-MARIA WITTKE: Das Land Mušku, 124-136
URSULA SEIDL: Wer gründete Rusahinili/Toprakkale?, 137-145
MIRJO SALVINI: Argišti, Rusa, Erimena, Rusa und die Löwenschwänze. Eine urartäische Palastgeschichte des VII. Jh. v. Chr., 146-162
DAVID STRONACH The Campaign of Cyrus the Great in 547 BC: A Hitherto Unrecognized Source for the Early History of Armenia, 163-173
ARMEN PETROSYAN: State Pantheon of Greater Armenia: Earliest Sources, 174-201

BOOK REVIEWS ANNE-MARIA WITTKE. Mušker und Phryger, 202-206 (Aram Kosyan)

3 megjegyzés:

Buhály Attila írta...

Kaukázusi posta? Nekem legalábbis elég korrekten megjött anno Harutunjan KUKN-ja. Csak itt a fősulin néztek rám furcsán a gazdasági hivatalban, hogy egy jereváni számlaszámra akarok pénzt átutaltatni... :)

Simon Zsolt írta...

Én egyszer februárban feladtam egy levelet, egy különlenyomatot Tbiliszibe. Május végén meg is érkezett.

Azért jereváni számlára utalni tényleg mókás lehetett :-)))

Egedi Barbara írta...

Én meg most kaptam kézhet egy nagy alakó levelet Grúziából, de olyan állapotban, mintha több páncélos hadosztály gázolt volna át rajta... :(