2008. december 12., péntek

Új folyóirat az afroázsiai nyelvészetről

A méltán hírneves leideni Brill kiadó új, lektorált folyóiratot indít útjára, melynek témája az afroázsiai nyelvészet, címe pedig Brill's Annual of Afroasiatic Languages and Linguistics. Az első kötet 2009 novemberében jelenik meg, az abba a kötetbe szánt írások beküldési határideje 2009. március 1. További információ (beleértve a szerzői útmutatót is) itt található. A magam részéről csak annyit tennék hozzá, remélem, e folyóirat is hozzájárul ahhoz, hogy az afroázsiai nyelvészet is kinőjjön a gyerekcipőből és legalább módszertanilag elérje azt a szintet, ahol az indoeurópai nyelvészet áll - több mint százharminc éve.

4 megjegyzés:

Egedi Barbara írta...

Ó, hát ennek nagyon örülök. Eszembe jutott hogy létezett valaha egy Journal of Afroasiatic Languages. Azzal mi lett vajon?

Simon Zsolt írta...

Nekem azért egy valami beárnyékolja az örömömet. Nem tudom mennyire lehet komolyan venni az afro-ázsiai nyelvészeti lektorálást annál a kiadónál, amely az egyiptológusok által hevesen kritizált (és én itt most nagyon finom voltam) egyiptomi etimológiai szótárt is kiadja.

Névtelen írta...

és beváltak a remények?
vagy jogos volt az aggodalom?

Simon Zsolt írta...

Amennyire én látom, alapvetően leíró nyelvészeti folyóirat lett, nem történeti, így a történeti aggodalmam tárgytalanná lett. Hogy leíró nyelvészeti folyóiratnak jó-e, azt nem tudom megítélni, nem a szakterületem.