2009. április 23., csütörtök

Démotikus és sémi nyári egyetem Leidenben

A Leideni Egyetem 2006-ban indította útjára nyári egyetemét, amely során két héten keresztül napi négyszer kilencven perces órákban az adott tudományágak nemzetközi (helyi vagy meghívott) szaktekintélyei oktatnak. A nyári egyetemen különböző programokból lehet választani, amelyek egy része igencsak kötődik a blogunk profiljához: ebben az évben ugyanis lesz

1) Sémi program, benne kezdő ugariti, bevezetés a sémi összehasonlító nyelvészetbe, óarámi és bevezetés a sémi epigráfiába; utóbbi kettő oktatója a nevezetes H. Gzella.

2) Démotikus papirológiai program, benne bevezetés a démotikus írásba és szókincsbe, valamint démotikus szövegek, formulák és műfajok, mindez B. Muhs előadásában.

3) Iranisztikai program, benne bevezetés az ó- és közép-iráni nyelvekbe; pehlevi és bevezetés a zoroasztrianizmusba; előbbi kettőt e nyelvek szaktekintélye, D. Durkin-Meisterernst fogja tartani.

Ezen felül a bevállalós diákoknak lesz anatóliai történeti nyelvtan, nem kisebb személytől, mint Alwin Kloekhorsttól, a hettita etimológiai szótár szerzőjétől.

A kurzusok tandíjasak, s bizony sajnos elég drágák, viszont nem lehet eléggé hangsúlyozni, mekkora szakmai előnyök származnak az ezeken való részvételből, hiszen jól látható, hogy itthon kevéssé kultivált tárgyakat lehet tanulni – a kutatás élvonalát alkotó kutatóktól. S nem mellesleg: ez alatt a két hét alatt élvezni lehet a leideni egyetem csodálatos könyvtárának (beleértve a NINO-t is) a vendégszeretetét (plusz malmok, sajt és Hoegaarden). A kurzusok elvégzéséért egyébként itthon is elismertethető kreditpontok járnak. Én magam 2006-ban vettem részt a nyári egyetemen, s csak a legjobbakat tudom róla mondani.

A nyári egyetem időpontja: 2009. július 27. – augusztus 7.

Minden további információ (kurzusleírások, anyagiak, órarend) megtalálható
itt. További információért hozzám is lehet fordulni.

Nincsenek megjegyzések: