2012. június 2., szombat

Mellékjeles betűkészlet

A legtöbb ókori keletes hamar szembesül azzal a problémával, hogy egy egyszerű szöveg megírásához kellene egy speciális betűkészlet, amely néhány (néhány...) olyan mellékjeles betűt tartalmaz, mint emfatikus mássalhangzók vagy épp olyan jelecskéket, amellyel az alul / felül / két sarkán kitört ékjeleket lehet imitálni. Embere válogatja, ki hogyan reagál a kihívásra (én például nagy betűtípus-gyűjtő vagyok és imádom őket), mindenesetre a Brill kiadónál most egy gyors, könnyű, és ingyenes megoldásra lehet bukkanni, amennyiben  a Brill szabadon letöltésre kínálja az igen sok mellékjelet tartalmazó betűkészletét (amelyekkel aztán mindenki úgy kombinál, ahogy akar, állítólag ötezer feletti a lehetőségek száma). A link itten van, én már átnéztem, praktikusnak praktikus, de hiába vagyok nagy rajongója a volterrai Ombra della Sera-stílusnak, az én ízlésemnek túlzottan hosszúkásak a betűk, s így túl "élesek", nekem majd kiszúrják a szemem, úgyhogy én maradok jelenlegi kedvencemnél, a Junicode-nál. Ám de gustibus non est disputandum.

Nincsenek megjegyzések: